Kennismaken met Alette Kennismaken met Alette
Met ingang van 1 mei 2024 hoop ik te beginnen als pastoraal werker in uw gemeente, de Protestantse Gemeente Veenendaal wijkgemeente ZuidWest. Ik hoop u binnenkort face to face te zien. Ik ben Alette van de Lagemaat, 51 jaar, en kom uit Woudenberg. Ik woon met veel plezier alleen in mijn huis met een tuin op het zuiden. In de zomer geniet ik erg van mijn planten, het tuinwerk en ontspannen buiten zijn, het hele jaar door eigenlijk wel. Wandelen en fietsen vind ik heerlijk.
Ik ben opgegroeid als oudste dochter in een gezin van 4 kinderen. Mijn 3 broers zijn getrouwd en ik ben 4 keer tante geworden. Mijn ouders zie ik nu plezier hebben van hun kleinkinderen. Na de middelbare school heb ik een opleiding als maatschappelijk werker gedaan en daarna in deeltijd de opleiding kerkelijk werker. Mijn werkervaring heb ik opgedaan in allerlei werkvelden van het welzijnswerk. Werken bij het Leger des Heils en een welzijnsorganisatie in Hilversum zijn voor mij het meest vormend geweest. Naast mijn werk heb ik gestudeerd, de laatste studie die ik heb afgerond ging over het contextueel werken. Een stukje mee mogen lopen met mensen maakt mijn werk boeiend en afwisselend. Door te mogen luisteren naar verhalen vol hoogte- en dieptepunten hoop ik dat er mooie ontmoetingen ontstaan, waarbij de Ander, God, een plek mag krijgen in de gesprekken. Als gemeentelid ben ik betrokken bij PKN de Voorhof, een hele diverse kerkgemeenschap. Ook ga ik graag naar Taizé en de afgelopen jaren bracht ik regelmatig een bezoek aan Bethlehem. Via deze link www.tentofnations.nl leest u meer over mijn reisbestemming.
Ik hou van mooie boeken, kunst, ga graag naar musea, muziek en ik zing in een koor.
Voorlopig ga ik maandag en donderdag in Veenendaal werken, op woensdag werk ik thuis. Mijn mailadres is avdlagemaat@pkn-veenendaal.nl. Mijn werktelefoonnummer is 06-18751537.